Saturday, October 22, 2011

Beginning~~

Satu hari suntuk duk fikir mcmana nak dpt internet free.satu hari suntuk jgak la aku duk depan lappy dan memikirkan bagaimana nak hack..sejak zaman sekolah lagi aku ni budak2 yang gilakan komputer sama ada dari segi hardware,software dan bagai lagi,,sejak kes aku kene tuduh hack komputer sekolah zaman skolah dulu2..timbul minat nk tau ape tu hack dan balas dendam kalau aku pandai..kakakaka..

Korang tau kan GODAM atau HACK ni.korang tak hack,,tapi korang belajar ape yg sebenarnya tersembunyi dalam PC korang dan bagai lagi lah...puas jgak la aku duk mencari dan mencari bagaimana dan apa yang ada dalam lappy aku dan applikasi2 yg tertentu,.aku jgak banyak tanya bagaimana  nak tau ape yang ade dalam komputer walaupun kerap kali aku kne mrah ngan org,.(bodoh IT la katekan)..so,aku rase mase yg sesuai untuk aku applikasikan ape yang aku belajar sendiri hasil kajian dan percubaan aku sendiri sampai lappy aku yg pertama jahanam dek kekacauan aku sendiri seorang KiddoHackerz..menyesal jgak laptop tu jahanam,,agaknye bile la aku nak jadi pro ni,,tapi xpe la..disamping tu jgak,aku boleh blajar dan update ape saje yg aku dah blajar sendiri dan ape yg aku baru temukan dalam dunia hackers ni sebagai rujukan aku di hari2 aku menghadap lappy...


    Tak ada sape pun yang suke kan hackers ni sebab merugikan org lain..ya betul merugikan org lain dan jgak diri sendiri dari segi masa,, bergantung atas etika yang ada pada diri seorang hacker dan sebagainya. Gelaran pada seorang hacker lebih menyerupai hacker, keropok, phreaker, dan lain-lain, jadi tidak tidak hairan lah rata2 org sana sini memanggil hackers atau crackers! Lebih banyak yang  dilakukan, semakin kuranglah kemungkinan untuk mencari seseorang yang bersedia untuk mengajar bagaimana untuk hack (yang merupakan satu peluang yang sangat kecil, apa cara sekalipun).

Macam buang mase pun ade la jgak,,tapi da hari2 mengadap lappy ni jadi mcm nak tau jgak ape sebenarnya hacking dan ape yg perlu Kiddo bt?.. Ape yg Kiddo perhatikan banyak hacker sebenar menghabiskan masa berjam-jam lamanya dengan Hacking! (Hacking tidak semestinya hanya unutk kepentingan sendiri dan jgak kelainan dalam sistem komputer mereka dengan masuk sistem lain yang org lain tak tahu pun.jadi ia bermakna hackers bekerja pada sistem diorang sendiri,
Kiddo berfikir, "Kemudian apa yang perlu aku bt?. Jika tak de org nak tolong aku, macamna aku nak belajar hack? "Pernahkah korang cuba dan MEMBACA.Baca apa-apa dan semua yang korang boleh dapatkan tangan korang sendiri. Kiddo cadangkan pegi kedai komputer dan cari buku-buku hackers ade jual ke??konform la xde..semua nye buku script dan Kiddo x paham sepatah haram pun script tu... 


kebanyakan buku-buku pasal komputer ni bermula dengan maksimumkan Keselamatan, Unix praktikal dan Internet Security (Bahagian Edition), Linux Unleashed / Red Hat Linux, Unleashed TCP / IP dan sebagainya. Kebanyakannya buku2 ni mengajar Kiddo bagaimana untuk mendapatkan Unix dan bagaimana nk godam sistem komputer sendiri,,bukan komputer orang lain, tetapi separuh pembelajaran untuk menggodam sistem dari luaran dan dalaman komputer dan applikasi.. termasuk komputer org lain juga Kiddo cuba...sebagai ujian sahaja..
 

p/s:KiddoHacker hanya sebagai permulaan untuk hack sebab x tau ape lagi..

place of visitor online:-